Стивън Спилбърг „наистина съжалява“ за изтребването на акулите след филма му „Челюсти“
Американският режисьор Стивън Спилбърг каза пред Би Би Си, че „наистина съжалява“ за изтребването на акулите след успеха на филма му „Челюсти“, излязъл на екран през 1975 г. , предаде Франс прес.
Хитовият филм на Спилбърг разказва историята на голяма бяла човекоядна акула, която напада къпещите се в курорт на източното крайбрежие на САЩ. Началникът на местната полиция тръгва на лов за животното с помощта на морски биолог и ловец на акули.
„Наистина съжалявам, че популацията на акулите беше изтребена заради книгата и филма. Наистина, наистина съжалявам“, каза Стивън Спилбърг пред Би Би Си.
Spielberg tells of guilt over harm hit film Jaws may have done to sharks https://t.co/H3gRSU5aCj
— The Guardian (@guardian) December 18, 2022
Режисьорът беше интервюиран в радиопредаването „Desert Island Discs“, в което гостите разказват каква музика, каква книга и какъв луксозен артикул биха взели на необитаем остров.
Запитан как би се чувствал на пуст остров, заобиколен от акули, Спилбърг отговори: „Това е едно от нещата, от които винаги съм се страхувал. Не от това да бъда изяден от акула, а че акулите ще ми се разсърдят заради хранителното безумие на спортните риболовци, което последва след 1975 г.“
Според проучване, публикувано в списание „Нейчър“ миналата година, световната популация на акули е намаляла със 71 процента от 70-те години на миналия век заради свръхулова.
Фондът за опазване на акулите междувременно отбелязва, че от 1250-те вида акули и скатове, идентифицирани в света, понастоящем 36 процента са застрашени от изчезване.
Изследователите обвиниха филма „Челюсти“, който имаше огромен успех и ужасяваше поколения къпещи се.
Стивън Спилбърг, известен и с филмите си „Извънземното“, поредицата за приключенията на Индиана Джоунс, „Джурасик парк“, говори в предаването и за отчасти автобиографичната си кинотворба „Семейство Фейбълман“. Филмът, който Спилбърг описва като „терапия за 40 милиона долара“, разказва за детството му и запознанството му с киното в следвоенна Америка.
3