Откриха скрита скица под известна картина на Рембранд
Скрита скица е намерена под творбата „Нощна стража“ на Рембранд, което позволява на експертите да разберат как шедьовърът е бил нарисуван, съобщават световните информационни агенции, позовавайки се на информация от „Райксмузеум“ в Амстердам.
Директорът Тако Дибитс определи откритието като „пробив“, представяйки ново изследване на емблематичната творба от 1642 г.
„Винаги сме подозирали, че Рембранд би трябвало да е направил скица върху платното, преди да се заеме с тази изключително сложна композиция, но не бяхме открили доказателство,“ заяви той.
Експерти от „Райксмузеум“ работят от две години и половина по проекта „Операция „Нощна стража“, като използват различни техники и компютърни технологии, за да съберат възможно най-много данни за творбата.
„Това ни позволява да погледнем сякаш през рамото на художника и да видим как прави първите стъпки при създаването на шедьовъра“, се казва в съобщение на музея. Според Дибитс „в момента сме в състояние да гледаме под боите по-добре отвсякога… Открихме генезиса на „Нощна стража“.
Новите технологии позволяват на експертите от известния холандски музей да анализират „в най-малки детайли“ материалите, използвани от Рембранд.
Според проучването художникът е използвал бежова боя с високо съдържание на тебешир за грубата си скица.
Междувременно от „Райксмузеум“ обявиха, че предстои да бъдат поправени леки деформации, които емблематичното платно „Нощна стража“ е получило в горния си ляв ъгъл, съобщи АП, цитирана от БТА.
Картината ще бъде свалена от дървената рамка следващия месец и поставена в нова, за да се изправят образували се „вълнички“. Те са се появили при преместването на творбата във временна галерия при реставрационните дейности в амстердамския музей в периода между 2003 г.и 2013 г.
Според експертите деформациите вероятно са се получили в резултат на много големи „климатични колебания в галерията“, където „Нощна стража“ висеше по време на ремонтните работи в Райксмузеум.
Картината е претърпяла множество реставрации. В сегашната си рамка е поставена през 1975 г. След като бъдат оправени „вълничките“ по платното, музеят ще реши дали са необходими допълнителни реставрационни дейности.